نحوه تعویض روغن لیفتراک در 10 دقیقه

تعویض روغن لیفتراک چیزی است که می توانید به سرعت و در صورت نیاز انجام دهید. البته، شما همیشه می توانید این بخش از نگهداری و سرویس دوره ای لیفتراک خود را برون سپاری کنید ، اما انجام آن به تنهایی آسان است.

ما شما را در تعویض روغن لیفتراک در 10 دقیقه یا کمتر راهنمایی می کنیم. با تعویض کارآمد روغن لیفتراک، زمان خرابی را کاهش دهید و تجهیزات خود را سریعاً به کار بازگردانید.

اکثر متخصصان توصیه می کنند روغن لیفتراک خود را هر 200 ساعت یکبار تعویض کنید. و این بهترین زمان تعویض روغن لیفتراک است. مانند خودروها، بالابرها نیز نیاز به نگهداری و مراقبت معمول دارند. مطمئن شوید که تعمیر و نگهداری خود را طبق برنامه انجام دهید و به فاصله زمانی مناسب تعویض روغن لیفتراک بین 200 تا 250 ساعت پایبند باشید.

تجهیزات شما به چه نوع روغن لیفتراک نیاز دارد؟

قبل از تعویض روغن، باید بدانید تجهیزات شما از چه نوع روغن لیفتراک استفاده می کند. درست مانند خودروها، انواع مختلفی از روغن موجود است.

اگر یک لیفتراک تعادل نشسته استاندارد دارید، احتمالاً به روغن 5W-30 یا 10W-40 نیاز خواهید داشت. عدد اول ویسکوزیته را در دماهای پایین نشان می دهد، در حالی که عدد دوم به ضخامت در دمای کار اشاره دارد. لیفتراک های دیزلی به نوع روغن لیفتراک متفاوت با مواد افزودنی نیاز دارند. نوع تجهیزاتی که دارید نوع روغن لیفتراک مورد نیاز شما را تعیین می کند. راهنمای اپراتور خود را برای دستورالعمل های روغن برای مدل خاص خود بررسی کنید یا با یک شرکت خدمات در منطقه خود مشورت کنید.

مراحل تعویض روغن لیفتراک

برای انجام تعویض روغن لیفتراک مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. یک ظرف تخلیه زیر لیفتراک خود قرار دهید تا روغن بگیرد. دستگاه را روشن کنید و آن را روشن کنید تا روغن گرم شود و اجازه دهید با ویسکوزیته کم تخلیه شود.
  2. موتور را خاموش کنید. پلاگین تخلیه را بردارید و اجازه دهید روغن تخلیه شود.شما می توانید از یک لیفتراک 4 سیلندر حدود یک گالن روغن انتظار داشته باشید. مقدار دقیق آن را از سازنده خود بیابید.
  3. دوشاخه تخلیه و واشر خود را از نظر آسیب بررسی کنید. مطمئن شوید که واشر سقفی پلاگین تمیز و سالم است.قبل از پر کردن مجدد روغن، هر گونه مشکل را برطرف کنید.
  4. دوشاخه تخلیه را دوباره وارد کنید. ظرف تخلیه را زیر فیلتر روغن لیفتراک حرکت دهید.فیلتر و واشر را بردارید.
  5. به مهر و موم لاستیکی روی فیلتر/واشر جدید روغن لیفتراک خود روغن بزنید تا به آب بندی آن کمک کند. فیلتر روغن لیفتراک را تا زمانی که مهر و موم لاستیکی با تجهیزات تماس پیدا کند پیچ ​​کنید. سپس یک ربع یا نیم دور دیگر بچرخانید. (بیش از حد سفت نکنید!)
  6. موتور را با روغن جدید پر کنید. دفترچه راهنمای اپراتور خود را بررسی کنید یا برای ظرفیت مناسب روغن موتور لیفتراک و نوع روغن لیفتراک با سازنده خود مشورت کنید.
  7. موتور را روشن کنید و نشتی را بررسی کنید.حتما بعد از یک ساعت دوباره سطح روغن خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید که چیزی به آرامی نشت نمی کند.
  8.  تعمیر و نگهداری که انجام داده اید را در یک گزارش ثبت کنید. تغییرات روغن را پیگیری کنید تا مطمئن شوید که در بازه زمانی مناسب تعویض روغن لیفتراک (هر 200 تا 250 ساعت کارکرد) انجام می شود. همچنین بهتر است تاریخ تعویض روغن را با قلم روغن روی فیلتر روغن لیفتراک جدید بنویسید
مراحل تعویض روغن لیفتراک - آرکاجم شرق

تعمیر و نگهداری لیفتراک

در حالی که تعویض روغن لیفتراک سریع و آسان انجام می شود، بسیاری از افراد ترجیح می دهند تجهیزات خود را به یک شرکت خدمات رسانی ببرند. روغن تنها چیزی نیست که هر 200 تا 250 ساعت یک بار در یک لیفتراک به سرویس معمولی نیاز دارد.

بسیاری از مردم دوست دارند تمام تعمیر و نگهداری خود را در یک مکان انجام دهند. برای خدمات حرفه ای مقرون به صرفه، ما شما را تحت پوشش قرار می دهیم. 

البته تعمیر و نگهداری نمی تواند همه چیز را حل کند. اگر زمان تعویض تجهیزات خود فرا رسیده است، آرکاجم شرق می تواند به شما کمک کند. ما مشاوره رایگان در مورد لیفتراک های متناسب با نیاز شما ارائه می دهیم. شرکت آرکاجم با بهره گیری از افراد حرفه ای و ماهر خدمات تعمیرات لیفتراک را با کیفیتی بالا و قیمتی مناسب برای شما انجام می دهد.

آرکاجم با سابقه ای درخشان در فروش لیفتراک، فروش قطعات لیفتراک و تعمیرات لیفتراک، از معتبرترین شرکت های این صنعت به شمار می آید.

نظر خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *