راهنمای خرید لیفتراک

7 سوالی که قبل از خرید لیفتراک باید به آنها پاسخ دهید

خرید لیفتراک یک سرمایه‌گذاری بزرگ است. به همین دلیل به ویژه مهم است که بفهمید چه ویژگی‌ها و مشخصاتی از تجهیزات خود نیاز دارید. قبل از انجام خرید لیفتراک، می‌خواهید تمام عوامل را مورد بررسی قرار دهید.

خوشبختانه، شرکت آرکاجم اینجاست تا به شما کمک کند. ما لیستی از پرسش‌های متداول را تهیه کرده‌ایم تا انتخاب شما را آسان‌تر کنیم. از این راهنمای لیفتراک برای کمک به شما در فرآیند انتخاب تجهیزات خود استفاده کنید. پیش از خرید لیفتراک، پاسخ‌های کلیدی را به تمام سوالات خود بیابید.

 

راهنمای خرید بهترین لیفتراک

 زمانی که تجهیزاتی را خریداری می‌کنید، بسیاری از نکات را باید در نظر بگیرید. این مقاله به شما در آشنایی با هر یک از این عوامل راهنمایی میکند تا بتوانید با دید بهتری اقدام به خریداری لیفتراک مناسب با کاربرد خود کنید و خرید خود را به هوشمندانه ترین شکل ممکن انجام دهید. قبل از خرید یک لیفتراک، این سوالات را از خود بپرسید:

1. آیا در محیط کاری من محدودیت‌های ارتفاع وجود دارد؟

 موانع  در سقف و یا ارتفاع محیط، ارتفاع تجهیزاتی که می‌توانید خرید کنید را محدود می‌کنند. همچنین بر ارتفاع بالابری و نوع مست(MAST) شما تأثیر خواهند گذاشت. اگر در داخل فعالیت دارید، ارتفاع بالابری را با اضافه کردن حداقل 8 اینچ به ارتفاع قفسه‌های انبار خود تعیین کنید.

2. وزن متوسط بار در انبار من چقدر است؟

 زمان خرید یک لیفتراک، وزن معمولی بار را برای تعیین ظرفیت لیفتراک  مورد نیاز خود در نظر بگیرید. به عنوان مثال، یک لیفتراک با ظرفیت 5000 پوند لزوماً همیشه وزن زیادی را بلند نمی کند. ظرفیت بالابر لیفتراک به نزدیکی بار به مرکز بار بستگی دارد.  

پس بسیار مهم است که ظرفیت مناسب کاربرد خود را محاسبه کنید و سپس اقدام به خرید کنید.

وزن لیفتراک و ظرفیت آن آرکاجم شرق

3. نوع سوختی کدام یک از انواع لیفتراک مناسب است؟

 شما همچنین بین لیفتراک الکتریکی و لیفتراک احتراق داخلی یک گزینه خواهید داشت. لیفتراک‌های الکتریکی با باتری قابل شارژ کار می‌کنند، در حالی که لیفتراک‌های احتراقی از سوخت استفاده می‌کنند.

4. آیا لیفتراک من در داخل یا خارج از ساختمان استفاده خواهد شد؟

 محل استفاده از لیفتراک، تأثیری بر نوع لاستیک‌ها خواهد داشت. لاستیک‌های هواپری به طور معمول پر از هوا هستند و دارای سطوح چندریخه‌ای عمیق برای سطوح ناهموار خارجی هستند. لاستیک‌های کوشن جامد و صاف هستند و برای استفاده در داخل مناسب‌تر هستند.

5. ابعاد بار استاندارد من چقدر هستند؟

 بارهای با شکل‌های غیرمعمول ممکن است نیاز به تجهیزات اضافی لیفتراک داشته باشند. به خاطر داشته باشید که هنگام خرید یک لیفتراک، ظرفیت مورد نمایش بر اساس یک پالت استاندارد با مرکز بار 24 اینچ محاسبه شده است. اگر بارها با طول بیشتر از 48 اینچ جابجا می‌شوند، این موضوع بر ظرفیت تأثیر خواهد گذاشت.

6. لیفتراک نو بخرم یا لیفتراک دست دوم؟

هنگام خرید یک لیفتراک، شما گزینه‌ای بین تجهیزات جدید و کارکرده خواهید داشت. اگر قصد استفاده به صورت روزانه و مکرر  دارید، احتمالاً تجهیزات جدید بهترین گزینه برای شما خواهد بود. در صورت خرید تجهیزات کارکرده، عمر مفید لیفتراک و کاربردهای قبلی را مدنظر قرار دهید.

7. عرض گذرگاه‌ها و درهای محیط یا انبار من چقدر است؟

خرید یک لیفتراک که از درگاه عبور نکند، انتخاب درستی نیست. قبل از خرید تجهیزات، عرض درها و گذرگاه‌ها را در نظر بگیرید.

جمع بندی

امیدواریم مطالب این مقاله به شما در تصمیم‌گیری برای افزایش کارآیی و بهره‌وری کسب و کار شما کمک کرده باشد. البته، یکی از عوامل مهم در خرید لیفتراک، قیمت خواهد بود. شرکت لیفتراک آرکاجم  منصفانه ترین قیمت لیفتراک در ایران را عرضه میکند که در کنار کیفیت بالا محصولات  و خدمات پس از فروش آن؛ تبدیل به یک انتخاب هوشمندانه در خرید لیفتراک شده است.

برای دریافت مشاوره رایگان و تماس با کارشناسان آرکاجم، از طریق راه های ارتباطی شرکت آرکا جم اقدام نمایید. همچنین برای مشاهده محصولات آرکا جم به صفحه محصولات انواع لیفتراک مراجعه نمایید.

آرکاجم ، تولیدکننده لیفتراک ارزان با کوالیتی و درجه کیفی بالا

نظر خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *